Oschersleben 3. - 4. 10. 2020
Sidecárový festival v Oscheslebenu ukončil letošní sezónu a my byli u toho.
Dokonce jsme měli velké plány a kromě IDM jsme se přihlásili i do Superprix, což mělo dohromady představovat osm tréninků a čtyři závody. To se nejvíc nelíbilo naší side, která se na konci prvního volného tréninku zastavila a elektronika, přes kterou s ní komunikujeme, nám nechtěla říct proč. Nepomohla ani výměna všech čidel ani senzorů a tak na řadu přišla ruční práce v podobě zkoušení kabeláže a kontaktů. Mezitím ostatní pilně trénovali a kvalifikovali se do závodů. Až jak se říká „za pět minut dvanáct“ se našel ten zlobivý drátek a my stihli odjet minimum k tomu, abychom se kvalifikovali do všech závodů. K časům, z jarního testování, to však mělo daleko. V sobotním závodu IDM jsme si perfektně zazávodili a dokonce naše souboje zaujaly kameramany a komentátory přímého přenosu. V cíli z toho byly body za 7. místo. Do podvečerního závodu Superprix jsme po dohodě nenastoupili a vše směřovali k nedělnímu závodu IDM. Ve warm-upech jsme ještě vyzkoušeli varinatu s 13kovým zadním kolem, ale nakonec jsme se pro závod rozhodli vrátit ke 14palcovému. Bohužel tuto výměnu a přenastavení podvozku jsme nestihli (díky vydatné snídani) a tak z toho byl start z boxové uličky. Nezbývalo než se kousnout a pořádně makat. V závodě na 18 kol se může stát cokoliv. Devět kol nám trvalo, než jsme se dotáhli k soupeřům a pak chvíli než jsme se prokousali přes pomalejší. S konečným devátým místem v závodě a osmým v celkovém hodnocení IDM sezony, tak můžeme být spokojení.
Co nastalo po dojetí přeskočím poděkováním Martě. Děkuji Marti. Takto se sezóna opravdu nekončí. Rychle vše hodit za hlavu, vzít si další prášek proti bolesti a rychle nachystat side na závod Superprix. Superprix bylo spojení posádek IDM s hosty z Anglie a Francie. Taková malá nahráda za letošní zrušené mistrovství světa. Tentokrát se nám podařil start na jedničku a od prvních metrů jsme bojovali o umístění v první desítce. To jak tvrdě se jezdí v Anglii jsme poznali hned v prvních kolech. Několik, pro mě nesmyslných a riskantních předjížděcích manévrů od soupeřů nás trochu rozhodilo, ale tahali jsme dál. Konečně jsme se taky dostali na čas z jarního testování a desítku si vzali zpět v posledním kole. Takhle se má končit sezóna!!!